SAE ir vēl viena simbolu kombinācija, ko varam ieraudzīt uz jebkura trauka, kurā ir ielieta tehniskā eļļa.
Viena no galvenajām eļļas īpašībām ir tās stīgrība, staipīgums, biezums, vai, gudri izsakoties, viskozitāte. Galvenais faktors , kas ietekmē viskozitāti, ir temperatūra, kas ir apkārt un kuras iespaidā atrodas auto dzinējs; tas ir atdzisis vai sakarsis.
Lai sistematizētu eļļas pēc to noderības dažādās temperatūrās, tika izveidotas daudzas klasifikācijas sistēmas. Pati populārākā un pielietojamākā ir SAE, kuras pirmsākumi ir meklējami jau 1911. gadā.
SAE sistēma iedala visas eļļas 17 klasēs: 8 ziemas klasēs (0W; 2,5W; 5W; 7,5W; 10W; 15W; 20W; 25W) un 9 vasaras klasēs (2; 5; 7,5; 10; 20; 30; 40; 50; 60). Kā tas labi redzams, burts W tiek lietots, lai atšķirtu ziemas klases (winter) no vasaras klasēm.
Ja uz eļļas kannas redzama abu apzīmējumu kombinācija, mūsu priekšā atrodas tā saucamā vissezonu eļļa. Ja SAE ir tikai viens skaitlis , bez burta W, eļļu nav ieteicams lietot, ja aiz loga ir mazāk par nulli.
Un te būs tabula, kas pasaka priekšā kādi SAE cipari ir domāti kādām ziemas temperatūrām:
0W – izmanto temperatūrai līdz -35°C;
5W – izmanto temperatūrai līdz -30°C;
10W – izmanto temperatūrai līdz -25°C;
15W – izmanto temperatūrai līdz -20°C;
20W – izmanto temperatūrai līdz -15°C;
Interesantāk ir ar otru skaitli, kas raksturo “vasaras “ temperatūru . Šeit nav vienkārši, kā ar ziemas klasēm , šeit visu nosaka auto ražotājs,. Viens gan ir pilnīgi droši - jo augstāks skaitlis, jo biezāka eļļa augstā temperatūrā. Cik tas ir labi, vai slikti, jāizlemj Jums pašam.
Lai kaut kā atvieglotu dzīvi parastam autobraucējam , ir izveidota tabula ar aptuveniem lielumiem, kas varētu būt derīga daudz maz visiem:
30 – izmanto temperatūrai līdz +25°C;
40 – izmanto temperatūrai līdz +40°C;
50 – izmanto temperatūrai līdz +50°C;
60 – izmanto temperatūrai virs +50°C;
Piemēram, pēc mūsu klimatiskajies apstākļies visnoderīgākās eļļas varētu būt no 5W40 vai 10W40.